Wednesday 29 May 2013

Ubati ekzema..ruam susu..ruam lampin..etc

Apa kegunaan Herbal Blend® Multi-Purpose Cream???...jom kita baca..


Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ianya selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun. Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai. 

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut.
Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk. 



HUBUNGI SAYA UNTUK HARGA ISTIMEWA!!
sms/whatsapp : 0173339323 @ email ke:
mamabistari@gmail.com



Banyak ubat untuk ekzema dipasaran, tapi sebelum berikan pada anak kaji dahulu kebenaran ubat untuk ekzema. Tak dinafikan sebagai ibu bapa kita jadi cemas bila tengok kulit merah mengelupas anak kecil terutama bila pedih terkena air malah lebih cemas bila kesan merah tadi mengeluarkan darah. Pasti sangat sakit dan juga sangat tak menyelesakan. Bila salah ubat yang diberikan, ekzema akan lebih memburuk. 

Dengan itu Shaklee ada ubat sapu dalam bentuk krim yang boleh disapu di bahagian yang terlibat. Cream Herbal Blend apabila disapu akan meninggalkan kesan nyaman dan sejuk kepada bayi. Malah saya juga menggunakan krim ini untuk anak saya yang ketika itu berumur 4 bulan akibat ruam susu. Alhamdulillah ruam kurang dan bayi akan lebih selesa kerana tiada kerengsaan kulit. Sejak itu selain disapu di bahagian ruam susu saya juga menyapukan ke punggung yang merah akibat ruam lampin. Sejak itu Cream Herbal Blend sentiasa dibawa ke mana sahaja malah gatal akibat gigitan nyamuk pun kami gunakan krim ini.

Di bawah ini lagi kupasan tentang Cream Herbal Blend supaya lebih difahami kebaikannya:
  • Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kak.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.
Atau ibu dan ayah boleh mencuba rawatan dari dalaman. Gabungan empat barangan Shaklee, akan membantu menyembuhkan ekzema. Ubat untuk ekzema ini terdiri dari Energizing Soy Protein (ESP)Vita EOmega Guard dan Cream Herbal Blend. Jika istiqamah dalam pengambilan keempat-empat item ini, ekzema akan sembuh dan parut juga seakan tak kelihatan.

Fungsi setiap item membantu merawat ekzema:

  • ESP: serbuk soya yang tulen ini mengandungi protein tinggi dan mampu menghasilkan sel-sel kulit yang baru, juga meredakan alergik yang dihadapi anak yang menghidap ekzema

    • Vita E: akan membantu merawat luka-luka yang terjadi kerana ekzema dan kesan parut yang sangat minimum
    • Omega Guard: kandungan omega 3 di dalamnya akan mengawal keradangan kulit yang berlaku
    • Herbal Blend Cream: rasa berangin akan melegakan gatal-gatal yang dihadapi oleh anak
    Jadi apa tunggu lagi...jangan dibiarkan penyakit kulit yang sikit merebak menjadi lebih parah. 

    Hubungi saya untuk keterangan lanjut dan pesanan.

    whatsapp/sms : 017-3339323
    email : mamabistari@gmail.com

    No comments:

    Post a Comment