Wednesday 19 June 2013

Set Shaklee untuk Pesakit Gout


Menyedari penyakit yang di alami oleh abah menyebabkan saya cuba mencungkil sebab dan cara mengatasi hatta mengubati gout. Paling tidak pun dapat mengurangkan kesakitan yang dihadapi abah dah cukup membuatkan kami lega. Memang kalau datang penyakitnya, kaki abah jadi bengkak mengerekut. Dari air muka anak-anak tak sedar sakitnya abah. Apa taknya anak-anak balik nak kata sebulan sekali pun payah. Masing-masing sibuk dengan tugasan masing-masing. Yang ada anak sibuk dengan persekolahan anak-anak pulak...kesian mak dan abah!!..


Ni la abah saya, Encik Jamuri...penuh gaya di waktu raya..senyum melebar bila anak-anak semua balik beraya...tapi makan ada pantangnya!!

Dari pemahaman saya sangatlah perlu menyingkirkan asid urik dalam badan dan mengekalkan kandungan air pada tahap optimum bagi pesakit gout, sebagai agen Shaklee pastilah saya cari ubatan yang paling sesuai untuk penyakit ini. 


Bagi pesakit gout, mereka disarankan TIDAK mengambil makanan yang berprotin tinggi terutama makanan laut seperti ketam, udang termasuklah ikan bilis. Ikan pula boleh tapi berpada2 juga terutama ikan sardin, memang boleh membuatkan lebih worst keadaan pesakit giut itu. Sayuran kekacang juga perlu dikurangkan. Buahan2 juga seperti pisang cuba dielakkan kerana ada sesetangah pisang memberi impak kepada pesakit gout yang boleh mengakibatkan sendi2 menjadi bengkak.

Makanan lain pula, disarankan pesakit gout mengambil dengan kadar berpada2.

Bagaimana untuk mengurangkan serangan gout kepada pesakit? Apa yang ibu belajar pesakit perlu mengambil beberapa supplement yang dapat membantu mengurangkan kadar urik asid di dalam badan mereka. Antara supplement tersebut ialah

1. Alfalfauntuk menyingkirkan toksik secara lembut dari badan. Namun pengambilan alfalfa memerlukan pesakit mengambil air yang banyak. Juga bole mengurangkan inflamasi.

2. Performance drink - memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate.

3. Omega @ Joint Health Tablet - Ini sangat penting bagi pesakit yang mengalami gout yang sangat teruk. Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi2 pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga2 sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.

Namun set ini adalah yang paling asas untuk meringankan kesakitan pesakit gout dan insya Allah boleh diubati. 



Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan konsultasi percuma!!


No comments:

Post a Comment