Sunday 26 May 2013

Kebaikan Meal Shake kepada kanak-kanak

Retail Price : (544g)
WM:RM113.75  EM:RM121.25

Meal Shake adalah susu lembu tanpa laktosa. Untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas. Rasanya French Vanilla yang lembut membuatkan kanak-kanak menggemarinya. Ia juga sesuai untuk orang dewasa, ibu mengandung & menyusu, bodybuilder, orang yang nak kulit cantik, warga emas.


Antara kebaikannya untuk atasi masalah sembelit, kurang selera makan, ekzema, malah budak2 asma pun ada yang dah kurang simptom asma diorang dengan Mealshake ni.
Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:

• Sarapan segera yang berkhasiat
• Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
• Hidangan segera untuk para atlet
• Kudapan menarik pada bila-bila masa
• Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
Apakah khasiat Mealshake ini?


1. Kalori
Ada 120 kalori dalam Meal Shake Shaklee. Jika anda membuat ‘shake’ dengan susu rendah lemak, kalorinya sekitar 240 kalori. Jika anda mencampurkan mealshake dengan ‘whole milk’ anda akan mendapatkan kalori sekitar 330 kalori.
2.Lemak
Mealshake Shaklee hanya mengandungi 0.5 g lemak , sebelum ditambah susu.
3.Karbohidrat
Ada 23gm karbohidrat dalam 1 / 4 cawan Mealshake. Untuk satu bahagian mengandungi 3gm serat. Ada 18gm gula dalam satu hidangan Mealshake. Apabila susu ditambah, tahap karbohidrat dan gula akan meningkat.
4.Protein
Untuk 1 / 4 cawan, campuran Mealshake mengandungi 7gm protein. Selepas anda mencampurkannya dengan susu, kandungan protein akan meningkat secara signifikan. Dalam beberapa kes, akan berlipat ganda, bergantung pada jenis susu anda tambah.
5.Vitamin
Mealshake mengandungi 12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, anda akan mendapatkan , 25 peratus vitamin A, 30 peratus vitamin B6, 20 peratus vitamin B12, 30 peratus vitamin C, 10 peratus vitamin D, 35 peratus vitamin E, 30 peratus daripada thiamin, 10 peratus riboflavin, 35 peratus niacin, 35 peratus folat, biotin 35 peratus dan 30 peratus asid pantotenat.
6.Mineral
Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, anda akan mendapat 20 peratus kalsium, 35 peratus daripada besi, 15 peratus daripada fosforus, 25 peratus daripada magnesium, 30 peratus zinc, 35 peratus daripada selenium, 35 peratus copper, 35 peratus manganese dan 35 peratus molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium.

* credit to mumlovbabyshoppe.blogspot.com
  "Ayeen dah tak selsema lagi la ibu...."

Testimoni dari adik sendiri yang mengamalkan Meal Shake untuk anak yang selalu mengalami selsema. Memang sejak bayi Ayeen selalu kena selsema. Sehinggakan bila kami berjumpa tak pernah kering hidung la...tapi semenjak menambahkan Meal Shake (sesudu) ke dalam setiap susu yang diminum, alhamdulillah Ayeen sekarang kurang selsema dan jarang sekali demam. Malah sekarang Ayeen lebih cergas dan ceria!!
Di sini saya nak kongsi info tentang mealshake;
Setiap bancuhan MealShake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat.
Naturally good nutrition n great taste. No artificial flavor,colors,sweeteners or preservatives added..)
bestkan mealshake ni.. sambil minum mealshake sambil merasai kelazatannya dan kebaikan as well..rasa?? french vanilla flavor..
Siapa yang perlukan mealshake ni?
1. anak-anak yang picky eaters (atau susah nak makan atau memilih makan)
2. dewasa yang tak sempat nak breakfast ( mealshake sangat sesuai sebab ada complete nutrition)
3. ibu mengandung yang alahan teruk.. (tak boleh nak makan asek muntah2)
4. anak2 kecil yang sering demam dan selsema (bagus untuk menguatkan sistem imun badan)
5. anak2 yang obes atau berat badan berlebihan sangat sesuai ambil ni juga
apa sebenarnya fungsi mealshake ni?? camne supplement ni berfungsi?? kurus ble makan? gemuk atau obes pon ble makan??
sebenarnya.. vitamin ni bantu reset our body..jika kurang selera mkn, vits n zat akan bantu reset body system so that selera mknnye sesuai lah dgn body tu..same goes to obesity, obes ni buat system berat sebelah, tuh yang nak makan je kejenye, but if all nutrient s are sufficient for our body, badan dah tak bagi signal nak makan bende2 lain dah.. clear tak?? so takdela nak makan merapu. Takdelah nak makan jajan saje....
dan lagi info, sebenarnya yang buat badan kita gemuk ialah lemak, kalori & protein yg tak digunakan. Banyak sebab benda2 ni tak digunakan.
Salah satunya sbb kurang vitamins. jadi bila kurang vitamin kita akan cepat penat. bila kurang bergerak takdela badan nak guna tenaga.bila tak guna sel pun berehat.bila rehat sel tak makan.bila dia tak makan jadila lemak2 terkumpul.....haa, lagi clear kan?

** Di bawah adalah jawapan kepada isu yang selalu dikemukakan oleh golongan ibu bapa tentang khasiat Meal Shakes yang diterima oleh wakil kami Pn Fatihanum.


Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan harga diskaun!
sms/whatsapp : 017-3339323




No comments:

Post a Comment