Monday 20 May 2013

Omega Guard Shaklee, Mari Bakar Lemak!



Percaya atau tidak Omega boleh bakar lemak? Mari ayuh kita semua bakar lemak-lemak terkumpul berkurun itu. Sudah berapa lama bertapa dalam badan, karang takut pula tersumbat jadi penyakit lain pula.


dha omega shaklee


Bagaimana Omega Guard Shaklee Membakar Lemak?

Rahsianya ada pada Fatty acid iaitu asid lemaknya. Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

 Leptin ini juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana akan membantu kita untuk kurangkan berat. Haaaa nampak tak, bukan semua LEMAK itu tidak bagus. Inilah contoh lemak yang bagus iaitu OMEGA 3 FATTY ACIDS.


"A study published in the International Journal of Obesity showed that supplementing the diet with omega 3 fish oil increases the number of fat calories burned per day by up to 26%! "
sumber dari:energyfirst


Bagaimana Omega 3 fatty Acids (asid lemak omega 3) bertindak?


  • ia boleh mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah.
  • Dalam satu study di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengamalkan omega 3 lebih banyak membakar lemak daripada mereka yang bersenam tanpa mengambil asid lemak omega 3. Menarik bukan? Sudah tau tips, lepas ini pasti ramai yang slim:)
  • ia meninggikan paras leptin yang mana akan membuatkan selera makan berkurangan.
Jadi motifnya di sini, makan lemak (asid lemak omega 3), boleh bakar lemak. Sungguh dasat kan?

omega guard shaklee


Sumber Asid Lemak Omega 3

  • ikan salmon, sardin
  • kekacang
Patutlah kebelakangan ini asyik rasa kenyang saja. Sebab baru-baru ini disiplin ambil Omega Guard. Lepas ini nampaknyaOmega Guard adalah supplement wajib yang akan dibawa ke mana sahaja:)


No comments:

Post a Comment