Wednesday 29 May 2013

Wanita dan Menapouse


Apa yang paling digeruni oleh wanita??? Kalau bukan menapouse yang menandakan diri ini sudah tua??...

Di zaman serba canggih ni macam-macam penyakit baru yang kita dengar malah banyak penyakit yang masih belum ditemukan pengubatnya dan pakar masih mencari-cari punca dan bagaimana untuk mengatasinya. Saya terpanggil untuk share dengan kawan-kawan hasil ceramah Kesihatan Wanita yang dihadiri oleh salah seorang dari wakil Shaklee yang sangat berpengalaman dari group kami. Mohon share pengetahuan ini ye sis Ain Khadijah!


Dalam ceramah yang dihadiri beliau, mendapati wanita yang hampir atau bila sudah mendekati usia menopouse akan berisiko mengalami banyak penyakit seperti:


  • Kanser Payudara 
  • Cyst 
  • Diabetes
  • Jantung
  • Osteoporosis
  • Depression




Sebelum itu lebih baik saya terangkan makna menapouse dengan lebih terperinci. Ini juga hasil dari pembacaan saya dan pemahaman yang mungkin boleh kita kongsi bersama. Menopause adalah haid terakhir pada wanita, yang juga sering diertikan sebagai berakhirnya fungsi reproduksi seorang wanita. Oleh kerana itu, tidak jarang seorang wanita takut menghadapi saat menopausenya. Kehidupan menjelang dan setelah menopause inilah yang sering disebut sebagai ‘masa senja’ atau masa klimakterium. Cepat atau lambat gangguan akibat kekurangan estrogen pasti akan muncul, yaitu berupa peningkatan kadar kolesterol dan trigliserida, pengurangan jaringan tulang yang menjurus ke osteroporosis, gangguan psikis, kelelahan, depresi dan lain-lain.

Namun begitu di zaman sekarang yang serba moden, kadang-kadang Menapouse boleh juga terjadi pada golongan muda. Persoalannya, bagaimana hal begini boleh terjadi??? 

1. Kajian mendapati, zaman kita sekarang, kebanyakkan wanita keluar berkerja, wanita berkarier yang bukan sibuk nine to six....tapi ramainya sibuk dari pagi hingga ke malam. Akibat beban kerja pejabat, wanita sekarang dah tak sempat nak fikir yang remeh temeh. Semuanya nak cepat, makan, minum, pakai, segala persiapan semuanya nak yang cepat dan SEGERA!


HUBUNGI SAYA UNTUK HARGA ISTIMEWA!!
sms/whatsapp : 0173339323 @ email ke:
mamabistari@gmail.com

2. Keadaan cuaca kita sekarang juga adakala mempengaruhi corak hidup kita. Bila panas, wanita suka minum minuman berais, aiskrim, air batu campo dan sebagainya. Pantang sebut air mesti nak tambah ais kan?? Tak kira air apa..air kosong pun nak tambah ais. So, cyst yang tak lepas keluar dan ada dalam rahim akan menyedut apa saja yang ada disekelilingnya... Darah, daging, tulang, air dan benda2 kotor yang ada disekelilingnya. Semua wanita ada cyst, cuma jaga pemakanan agar kesihatan kita terjaga. Jangan panic sekiranya sedar dan tahu diri ada cyst. Untuk pengetahuan cyst berlawan dan tak suka nutrien dan alkaline, sebab tu kita kena makan ALFALFA (tinggi alkaline) dan vitamin yang tinggi nutrient yang lain seperti VIVIX (Vivix merupakan campuran minuman botani yang mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi) dan sebagainya untuk kecutkan cyst dan biar dia keluar sendiri.



3. Kajian juga mendapati golongan wanita suka manis manakala golongan lelaki suka masin! Kalau perasan, wanita sekarang, ramai yang bekerjaya dan sangat stress di tempat kerja. Akibatnya, apabila stress berlaku, wanita akan terdorong untuk makan coklat dan aiskrim  (dalam sedar dan tidak sedar!!) dengan kadar yang banyak menyebabkan kandungan gula dalam badan meningkat! Apabila kandungan gula dalam badan mula meningkat, maka insulin yang dikeluarkan oleh pankreas tidak mampu lagi menyerap gula dalam darah, dan penyakit Diabetes pun berlaku. Sebelum kena potong kaki, kudis dan luka tak mahu sembuh, mata jadi buta sebab gula dah rosakkan salur darah, sakit buah pinggang, sakit jantung, lebih baik bertindak segera! Sebab itulah sekali lagi wanita perlukan VIVIX untuk repair semula pankreas supaya ia dapat keluarkan insulin dan VIVIX juga bertindak membaiki sel untuk menerima kehadiran glukos di dalam badan... :)



4. Apabila kandungan gula dalam darah terlalu tinggi, maka sel2 dan saluran darah akan pecah, dan rosak, saluran darah juga boleh tersumbat disebabkan kandungan gula yang sangat tinggi. Seterusnya mata jadi kurang nampak dan akhirnya buta! Apabila saluran darah tersumbat, maka jantung akan berhenti mengepam udara dan akan mati disebabkan masalah jantung tersumbat! Maka VIVIX sekali lagi akan memperbaiki sel dan seterusnya membuatkan saluran darah akan bekerja seperti sediakala...

HUBUNGI SAYA UNTUK HARGA ISTIMEWA!!
sms/whatsapp : 0173339323 @ email ke:
mamabistari@gmail.com



5. Akibat kesibukan dengan kerja-kerja pejabat, wanita zaman sekarang sangat jarang bersenam. Mereka memikirkan betapa banyak perkara yang perlu diuruskan sehingga kesihatan sendiri sudah tidak terjaga! Memang stress kan hidup wanita di zaman sekarang, yang berkerjaya kemudian balik dengan kerja-kerja rumah lagi..belum dicampur urusan anak-anak. Aduhhh!!! kesian sungguh...Kalsium dari susu itupun jarang diminum kerana asyik menguruskan orang lain. Sedangkan wanita sangat memerlukan kalsium. Bayangkan apabila melahirkan seorang anak dari rahim seorang wanita, berapa banyak kalsium telah keluar bersama bayi itu? Bayangkan kalau si ibu tadi tidak ambil kalsium sepanjang mengandungkan bayinya? Maka celah manakah kalsium yang dikorek dan diambil untuk menjadi tulang si bayi joka bukan dari kalsium si ibu sendiri? Itu baru seorang bayi, jika 2, 3 dan seterusnya 8 @ 9 orang anak seperti ibu kita yang tersayang? Bila keadaan ini berlaku, wanita perlu ambil kalsium sebanyak 1000mg sehari. Jika mampu, boleh minum susu, ikan, keju, tempe dan pelbagai sumber kalsium yang menyamai 1000mg SETIAP HARI! Persoalannya, larat ke nak makan semua tu setiap hari? Jadi di sini ada produk Shaklee yang boleh membantu pembentukan kalsium dalam badan. Pengambilan 4 caplets OSTEMATRIX adalah bersamaan dengan 1000mg kalsium dalam sehari.

Kenapa Ostematrix? Bukankah banyak pil kalsium yang terdapat di pasaran? Apa bezanya?

Ya, Ostematrix sangat istimewa sebab tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh. 

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Kalsium ni 'jahat', bila dia masuk ke badan kita, dia tidak menyerap terus ke dalam tulang, sebaliknya dia akan pergi ke buah pinggang, hati dll. Jadi, magnesium dalam ostematrix berperanan untuk menarik kalsium untuk pergi ke tulang dan bantu penyerapan kalsium. Sampai di tulang, Vitamin D akan bantu kalsium untuk betul2 serap ke tulang, manakala zinc dan magnesium akan membantu untuk compactkan tulang kita. :) Sebab itulah Ostematrix sangat istimewa. :) Sebelum tulang kita rapuh, sebelum tulang kita retak dan hancur, sebelum kita membongkok disebabkan kekurangan kalsium, eloklah kita makan ostematrix untuk kesihatan tulang kita. :)

6. Sifat wanita yang suka memendam perasaan, asyik cuba untuk control perasaan dan tidak mahu meluahkan akhirnya akan meletop dan menyebabkan depress yang sangat teruk! Ia akan menyebabkan free radikal, dan mengaktifkan sel kanser, muka akan mudah berkedut dan nampak tua sebelum usia, jangkitan vagina, sana... sini.... Antara tanda2 depression ialah; 
- Akan melakukan sesuatu pekerjaan yang sama berulang-ulang kali
- menjauhkan diri dari orang lain kerana rasa diri ini kecil
- merasakan orang lain mengancam hidupnya
- berdendam dan rasa tidak selamat bila nampak manusia lain (unconcious)


HUBUNGI SAYA UNTUK HARGA ISTIMEWA!!
sms/whatsapp : 0173339323 @ email ke:
mamabistari@gmail.com

Adakah kita tergolong dalam tanda-tanda di atas? Maka cepat-cepatlah ambil supplement untuk diri kita tak kira waktu itu tiba tau belum. Yang penting penjagaan diri dan persediaan menghadapi hari itu telah ada sebab ingin atau tidak menapouse tetap akan hadir dalam diri setiap wanita. Kami sarankan pengambilan GLA ComplexOSTEMATRIX, ALFALFA  dan VIVIX untuk stabilkan hormon wanita yang ada dalam diri anda!


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.  

credit kepada bidadarikecilsayang.blogspot.com



No comments:

Post a Comment