Thursday 13 June 2013

Faedah ESP - Energizing Soy Protein

soy protein
RETAIL PRICE ESP 850g HANYA RM150.00 (EM) RM155.00 (WM)
DAPATKAN DISKAUN DARI KAMI HARI INI JUGA!!

Sebenarnya kisah saya memulakan perniagaan Shaklee ni apabila saya menggunakan ESP. Kebetulan pula saya memang meminati rasa susu soya. Kalau dulu apa sahaja campuran 3in1 yang berasaskan soya yang dijual dipasaran saya cuba. Walaupun sedar bukan sahaja rasa nya yang tidak asli malah bahan-bahan yang digunakan juga tidak elok untuk kesihatan kita sendiri. Shaklee membuka mata saya bukan sahaja pil-pil vitamin yang dibanggakan malah produk minuman juga disediakan. Ia mampu membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan tumbuhan yang berkualiti tinggi. Bukan saya je pengguna tegar ESP. Ramai lagi rakyat malaysia di luar yang sudah jatuh cinta dengan ESP. Pembelian kali pertama pasti disusuli dengan kali ke 2, ke 3 dan seterusnya. Sebab itu ESP adalah antara HOT PRODUCT Shaklee.

Kenapa ramai jatuh cinta dengan ESP?

Pertama sekali, rasa soya berperisa vanilla yang lemak dan lembut sangat disukai oleh semua golongan. Ia bukan sahaja mengenyangkan malah juga kebaikan untuk ibu menyusukan bayi...dan paling penting untuk kaum wanita ermm..errmmm..untuk kulit cantik berseri.  Selain it ESP adalah untuk semua. Tidak terhad pada ibu menyusu atau wanita yg ingin cantik sahaja. Remaja boleh ambil ESP, nenek, atuk malah orang lelaki juga boleh ambil ESP. One for ALL. Satu canister ESP boleh dirasai oleh semua isi rumah (kanak2 tidak digalakkan).

1 canister ESP = 850gm dengan harga RM150.00 (SM) RM155.00 (SS)
Boleh tahan 1-2 bulan penggunaan

Kenapa ESP penting??

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol. Jadi, secara ringkasnya,

SEL --> TISU --> ORGAN --> SISTEM --> BADAN ANDA

Dan disebabkan itu, badan kita sangat memerlukan PROTEIN. Sebabnya MAKANAN UTAMA bagi SEL ialah PROTEIN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.

Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? Siapa yang boleh mengambil ESP?
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.
Sesuai untuk semua lapisan:
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!



Apa Faedah ESP??

1. Kekal Muda : Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 
2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

5. Meningkat sistem imun – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

8. Mengekalkan tenaga - Tumbuhan berprotein yang berkualiti tinggi dengan kandungan 14 gram protein soya sihat dan 500 mg kalsium bagi setiap hidangan mampu mengekal tenaga berjam-jam lamanya. Jadi..ESP sangan sesuai diambil ketika bulan puasa agar puasa kita tidak meletihkan sepanjang hari!!

Di bawah adalah sebahagian Testimoni dari pelanggan Shaklee yang masih mengamalkan produk Shaklee.


(credit to Erna Nordiana)

No comments:

Post a Comment